Productnominatie

Beste mede MLI’ers,

Hier vinden jullie het verzameldocument voor de productnominatie op dinsdag 11 juni a.s. Vanwege de spelregels rondom nomineren m.b.t. aantal peerreviews , wellicht een vergeefse poging.

Groet,

Johan

P.s.

Het product zelf was reeds hier te vinden.

One thought on “Productnominatie

  1. Johan, hierbij feedback op je product. Ja het het is wat aan de late kant :-(.

    Natuurlijk heb je gekozen voor het stellen van fundamentele vragen. Deze filosofische benadering zorgt voor een “diepgaand” stuk. Doet mij denken aan Jarvis. Ik heb het stuk van je nu drie keer gelezen en langzamerhand begin ik je redenatie te volgen. Om het echt goed te snappen zou ik er ook nog moet iemand over moeten praten.

    Dit alles is niet negatief bedoeld!!!! Ik vind het juist uitzettend knap dat je zo’n stuk kan produceren. Het zal ook zeker de nodige tijd gekost hebben. Alleen de gangbare wens van de huidige lezer is dat je een stuk één keer leest en dan direct begrijpt wat de bedoeling is en welke concrete acties genomen moeten worden. En dat ook in jip en janneke taal. Eens fundamenteel over iets nadenken en met elkaar bediscussiëren, wat nu eigenlijk de bedoeling is, wordt bijna altijd door tijdgebrek (en misschien wel onzekerheid / angst) vermeden. Daarom is het goed dat jij de poging doet, alleen de vraag is in hoeverre je collega’s bereid zijn met je mee te gaan.

    Dankzij jou ben ik mij ook aan het verdiepen in het SCCS model. Wat ik bij jouw beschrijving van het model nog mis is het Link, lurk (loeren) en lunge (toeslaan) principe uit het model. Naar mijn idee de basisgedachte achter het model. Studenten zijn digitaal met elkaar verbonden, kijken bij elkaar hoe zaken moeten en proberen het dan zelf. Eigenlijk in de basis een soort try and error methode. De SOI , 4C-ID en UBD hebben daarbij een soort begeleidende funktie om ervoor te zorgen dat de error’s een beetje onder controle blijven en dat het toeslaan (lunge) tot in een bepaalde richting plaatsvindt (leerdoelen).

    Henk

Geef een reactie

