Mijn eerste opzet paper LA2

Ik heb een eerste opzet/inhoudsopgave gemaakt voor mijn paper LA2.

  1. Inleiding [1 blz]
    – omschrijving leertraject
    – noodzaak tot herontwerp (criterium 4)
    – Doel
  2. Visie [2 blz]
    – Visie onderwijsinstelling
    – Visie 21 skills
    – Persoonlijke Visie
  3. Keuze model (criterium 1) [4 blz]
    – 5 modellen beschrijven (theoretische onderbouwing)
    – 5 modellen vergelijken (criteria opstellen)
    – Keuze model (eventueel combinaties)
  4. Curriculum (criterium 2) [4 blz]
    – analyse (DCC, criteria, concepten)
    – managementsamenvatting
  5. Ontwerp (criterium 3) [3 blz]
    Doorlopen stappen (gedeelte) gekozen model.
    Gericht op concepten, niet tot uitwerking van lesmateriaal.
  6. Implementatie (criterium 4) [4 blz]
    Omschrijving ondernomen acties tot invoering
    Overleg collega’s en ander belanghebbenden?
  7. Conclusie en aanbevelingen [2 blz]
  8. Literatuurlijst
  9. Bijlage Leerplanontwerp [max 15 blz]

Criterium 5 social media
Criterium 6 peer review

 

Filmpje met mijn opmerkingen. Zet op fullscreen en HD om de tekst te kunnen lezen.
Heb alweer spijt van die piano op de achtergrond :-(.
6 thoughts on “Mijn eerste opzet paper LA2

  1. Fijn zo’n duidelijke uitleg, dat motiveert!
    Mijn computer is een tijd geleden gecrashed en ik was niet in de stemming om alles weer opnieuw op te pakken. Nu denk ik dat ik deze opzet van jou “leen” (uiteraard met een andere invulling en in een hele andere context).

    Bedankt!
    Gonda

  2. Hoi Henk,
    Mooie opzet heb je gemaakt. Piano valt mee hoor! Ik werd er wel rustig van!!
    Volgens mij ligt de kern van je paper bij jouw H.5 “het ontwerp”. Of de verdeling in pagina’s hierdoor goed is vraag ik me af, maar moet je je daar nu al zorgen over maken? Belangrijker is denk ik wat je er in kwijt wil. Jij geeft aan dat het hier om de concepten gaat van je ontwerp. Wellicht heb je gelijk maar ik heb hier nog wel moeite mee. Ik zou graag nog iets concreter willen worden zodat ik vóór de implementatie al aan collega’s kan uitleggen wat ik wil doen in mijn cursus. Voor het draagvlak wel efficienter denk ik. Wellicht is dit iets om nog eens met anderen te bespreken. Succes weer,
    Groet,
    Gerda

    • In de bijlage mag je 15 pagina’s losgaan op het concrete ontwerp 🙂
      Dus ontwerp zit voor 18 pagina’s in de paper, terwijl het net zo zwaar weegt als de andere criteriums.
      Henk

  3. Hallo Henk,

    Is het nou de bedoeling dat we de onderwijsontwerpmodellen in ons paper voegen of juist in de bijlagen?

    Groetjes, Ümmü

    • Ik denk dat het vergelijken van de modellen in de paper moet. Eventueel uitgebreide omschrijvingen in een aparte bijlage? Als het al nodig is uitgebreide omschrijvingen toe te voegen, wellicht kan het ook met literatuur verwijzingen?

Geef een reactie

