LA2 Kwartfabricaat Dolf Motz

Hieronder de link naar mijn kwartfabricaat

http://0862286hrnl.files.wordpress.com/2013/05/20130508-la2-kwartfabrikaat-onderwijsmodellen.pdf

Ben vooral beniewd naar feedback op de verantwoording van mijn modelkeuze

Advertenties

4 thoughts on “LA2 Kwartfabricaat Dolf Motz

  1. Hoi Dolf,
    Je hebt me aan het denken gezet. Mag ik reageren op jouw methode om de modellen te analyseren met behulp van het spinnenwebmodel van vd Akker? Met dat model krijgen we geen informatie over de sterkte van de onderlinge relaties; zijn de relaties sterk of juist zwak; hoe komen we daarachter? Ik zou het belangrijk vinden om hierover na te denken omdat bijvoorbeeld een sterke coherentie maakt dat een systeem lastig te veranderen is; en is dat voor- of juist nadelig als het gaat om innovatie-“compatibiliteit”?
    Groeten,
    Maike

  2. Ha Dolf,

    lekker bezig!

    kwaliteit 7
    je bent de eerste waarbij ik wat “andere” modellen zie. vooral VAL en Haak en Hoobroekx zijn wel prikkelend (wel gehad, maar nu niet meer aan gedacht kan ik misschien ook wel gebruiken).
    Je hebt ook gebruik gemaakt van criteria waarmee je de modellen uitkiest (zijn die “extern valide”?), maar die komen niet expliciet terug.

    betrouwbaarheid 7
    de betrouwbaarheid geloof ik wel. maar hoe valide zijn jouw modellen? Ik heb het idee dat dat ook wel goed zit, maar ik zou graag weter waarom nu deze modellen voor jouw onderwijs

    innovativiteit 8
    JA dat gaat de goede kant op. Modellen die jouw prikkelen (waarom eigenlijk? meestal komt dat wel ergens vandaan). waarom VAL? waarom de “noodzaak” en het cyclische van Haak en Hoobroeckx?

    taal 7
    goed hoor..

    gr,
    Ernst

  3. Beste Dolf,
    Het spits is er vanaf… hieronder vind je mijn feedback op je stuk. Hopelijk heb je er iets aan. Neem met vragen gerust contact met me op. Tot morgen…
    Groeten, Marleen

    Feedback versie 1 > Dolf Motz (0862286)

    Kwaliteit > 6 > de kwaliteit van het ingeleverde stuk is goed, maar er ontbreekt nog een essentieel deel in de analyse en de onderbouwing van de tekst om het daadwerkelijk met goed te kunnen beoordelen.
    Betrouwbaarheid > 6 > betrouwbare bronnen geraadpleegd, maar voor de onderbouwing in de tekst zelf is te beperkt gebruik gemaakt van theoretische bronnen.
    Innovativiteit > 8 > hier is duidelijk research gedaan naar actuele modellen en nagedacht over de criteria selectie van de modellen. Ben benieuwd of het CLU-model inderdaad alle relevante elementen uit het model van Dick, Carey & Carey behelst.
    Correct taalgebruik > 7 > tekst is over het algemeen geschreven in correct Nederlands, op een aantal interpunctie- en typefouten na.

    Feedback op stuk
    Interessante invalshoek heb je gekozen voor je analyse van de ontwerpmodellen: een bekend model uit je eigen onderwijspraktijk vergelijken met vier andere modellen. De analyse levert zo waarschijnlijk direct meerwaarde op voor je werkzaamheden als docent. De keuze om het curriculaire spinnenwebmodel als overkoepeld kader te gebruiken vind ik logisch, alleen is je onderbouwing volgens mij niet correct. Is de functie van dit model om ontwerpmodellen te analyseren op consistentie? Waar baseer je dit op? In het stuk wordt sowieso nog weinig verwezen naar de geraadpleegde literatuur om de eigen constateringen/beweringen theoretisch te onderbouwen. Kortom, wat is het fundament voor jouw verhaal? Geef dat nog scherper aan in je tekstuele verantwoording.

  4. Tja…. maandag, dinsdagochtend en woensdag les. Dat betekent zondagmiddag voorbereiden en dus helaas geen tijd meer voor tijdige verwerking van ontvangen feedback, zelfbeoordeling en nominatie van mijn kwartfabricaat.
    Maike, Ernst en Marleen toch vast bedankt voor jullie reactie. Ik kom er later nog op terug.
    Tot morgen,
    Dolf

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s