Eerste product Marjo

Beste medestudenten,

Zojuist heb ik op mijn blog mijn eerste (half)product geplaatst bij thema 1: vergelijken van modellen. Willen jullie een peerreview schrijven bij dit (half)product, zodat ik voor de nominatie kan gaan? In de werkwijze op dit blog staat hoe dat moet en op mijn blog heb ik dit ook geplaatst. Ik heb meerdere malen de werkwijze op dit blog gelezen, maar vreemd genoeg weet ik toch niet of ik de procedure nu goed volg. Zo lukt het me niet dit bericht te plaatsen in werkwijze. Ik hoop dat iemand een reactie kan geven: ik wil graag weten of ik op deze manier mijn product kan laten nomineren. En of ik dit bericht hier juist geplaatst heb? Voor de directe link naar mijn product klik hier
Ik hoop dat het jullie ook gaat lukken voor 7 mei een product te plaatsen. In deze tijden van eenzaamheid met mijn studie zeg ik regelmatig tegen mijzelf: “Luctor et emergo!”

Hartelijke groet,
Marjo

3 thoughts on “Eerste product Marjo

  1. Hallo Marjo,
    Goed gedaan! Inmiddels is Maike als tweede schaap over de dam. Hopelijk volgen er spoedig meer. Ik ga dinsdag 7 mei waarschijnlijk niet halen. Wel heb ik een (korte) peerreview over jouw stuk geschreven.
    Groet,
    Dolf Motz

    Naam product: Analyse onderwijsmodellen
    Naam student: Marjo Schilling

    1. Kwaliteit = 8
    2.Betrouwbaarheid = 7
    3.Innovativiteit = 6
    4. Taalgebruik = 9

    Gemiddeld = 7.5

    Toelichting
    1. Kwaliteit : Je beschrijving van de modellen is helder. De typering van de essentie kan m.i. nog wat krachtiger door eerst kort de bedoeling van de modellen te benoemen, bijvoorbeeld door bij het curriculair spinnenweb te openen met de opmerking dat het is bedoeld als analysemodel en niet als ontwerpmodel en pas daarna uit te leggen hoe het is opgebouwd.
    2. De argumentatie op grond waarvan je een model rangschikt onder een bepaalde leertheorie kan op sommige punten nog wat beter worden onderbouwd. Bijvoorbeeld daar waar het gaat om de constructivistische componenten van het 4C-ID model.
    3. Je product is degelijk maar niet echt innovatief.
    4. Niets op aan te merken.

    Algemeen: Ik zou heel graag willen weten hoe je tot deze selectie van modellen bent gekomen. Misschien kun je daarover nog iets opmerken in een korte inleiding vooraf.

  2. Beste Marjo,
    Hierbij mijn beoordeling: ik kom op een 7 gemiddeld uit.

    Kwaliteit: 8. Je diept de modellen zeer goed uit. Je presentatie is overzichtelijk. Waarom heb je deze modellen eigenlijk geselecteerd? Weet je al wat je gaat ontwerpen?

    Betrouwbaarheid: 6. Je hebt een beperkte maar degelijke selectie van literatuur.

    Innovativiteit:: 6. Wordt er bij jullie op de opleiding al onderwijskundig ontworpen? Zo niet, ben jij innovatief bezig naar mijn mening.

    Correct taalgebruik: 8. Je taalgebruik is goed, niets op aan te merken.

    Succes,
    Maike

  3. Dankjewel Maaike en dankjewel Dolf voor jullie feedback. Ik ga ermee aan de slag. Bedankt voor jullie tijd en moeite. groet, Marjo

Geef een reactie

