Workshop Thema 2 vandaag

Een analyse van het eigen curriculum is een belangrijke manier om te identificeren welke ontwerpopgaven er zijn in de eigen onderwijsorganisatie. Het curriculum is het leerplan. Dit is geen neutraal document. Impliciet of expliciet, bewust of onbewust liggen er keuzes ten grondslag aan de vormgeving en inrichting van het curriculum. Keuzes die door krachten op macro-, meso- en microniveau bepaald worden. Het is voor de analyse belangrijk om die keuzes te expliciteren. Welke werkwijze gebruik je om het curriculum te analyseren?

Geef je hier op voor deze workshop die wordt gegeven door Hanneke op
dinsdag 9 april van 20.00 tot 21.00 uur
Hartelijke groet,
Freddy en Hanneke

8 thoughts on “Workshop Thema 2 vandaag

  1. Wat fijn dat er een workshop over de analyse van het curriculum wordt gegeven. Wat jammer dat vanochtend pas bekend is dat deze vanavond plaatsvindt. Was dit eerder bekend, dan had ik mijn plan voor vandaag wellicht anders gemaakt. Mijn voorkeur: maak langer dan 24 uur vantevoren bekend wat de indeling van een dinsdag is. Voor nu hoop ik dat deze workshop vast kan worden gelegd op video en geplaatst wordt op dit weblog of dat de essentie op een andere manier kan worden vastgelegd, zodat ik de kennis die ik opdoe kan verwerken bij de analyse die ik op dit moment aan het maken ben.

  2. Interessant onderwerp, daar wil ik graag nog wat meer over weten. Maar vandaag kom ik niet naar Rotterdam.
    Dus ook mijn verzoek kan de workshop op een ander moment geplaatst worden. De termijn voor opgeven en inplannen is te kort. Volgende week?

Geef een reactie

